Wednesday 13 July 2011

KEJE TIME CUTI SEMESTER


Jom update citer baru.. Selame ni asyik bace blog org je..Tak sempat nk citer pasal diri sendiri..hihi...Lagipon baru lagi kan...budak baru blajar nk berblog mmg terkedek2 sikit....huhu...Jom continue citer baru...=)
Memandangkan skrg ni aku tengah syok cuti sem yang agak panjang tu, so aku menghabiskan mase kt rumah jela....Tapi bukan dok saje2 erk..Kawan2 laen mesti tgh sibuk keje nk kumpul duit untuk pegi our trip ke Korea nanti..(insyaAllah..). Tapi aku pon kire keje jugak la ni...cume keje ngn ibu kat rumah je..ngee....So nak tau tak ape keje yang aku buat...? Ce teka.....hihihi...


ha...ni la die keje2 y sedang menunggu...





..langsir untuk rumah family n atok..




Haaaa....tu baru satu keje sebenarnye....Keje lagi satu da settle da...Nak tau keje ape..?hihi.....Tolong wat persiapan untuk kenduri kawen adik hujung tahun nnt..Tugas aku mase tu cume pegi beli barang2 sebagai gift nak bagi kat tetamu nnt....Tu jela yang mampu aku tolong kan....nk kasi sponser, akak pon tak keje lg kan dik...huhu...(meleret suda)....
Continue cite pasal langsir tadi plak..hihi...Ok..da sebulan aku jd driver ibu sebenarnye...Dok melayan die pegi Riamoda jela...da la sampai ke Tanjung Malim aku pegi cari langsir ngn die....Last2, g beli kat Rawang je...Kebetulan plak kedai langsir tu sebelah je dgn kedai barang2 kawen td...Kain pulak baru sampai untuk raye...So lega la aku tak payah nk jd driver lg..hihi....


ni langsir untuk rumah atok..



Keje ukur2 ni kasi kat ibu jela...aku tolong jahit2 je...hehe..Jahit pon simple2 gitu...alaa....nnt da pasang die kedut2 sendiri la..hahaha.....Aku blom pakar lagi....Nak yang terbaek dari ladang kena pegi amik kursus menjahit dulu...Wat mase ni aku lom ade mase nk g kelas2 tu sume sebab kursus kat giat mara amik mase 6bulan...Aku cuti pon 4bulan je...nnt de mase nak g blajar jahit baju...sape nk join...?? hihi...


ni panggil ape erk...? untuk kepala langsir...





Sekarang ni aku sibuk menjahit langsir untuk rumah atok sebab langsir rumah family aku punye da siap jahit...Tapi baru siap yang tebal punye...yang 'day curtain' blom siap lagi...hihi...Harap2 sempat la siap langsir2 ni sebelum raye..Tapi kalau stakat jahit lurus camni kejap je bole siap...yang aku malas sangat time nk pin2...tu la yang buat lame sebab aku tak pro lagi...So sume nk kne pin2 dulu..Time nk jahit laju je sebab pakai mesin letrik..hihi....

So sebagai ganjaran, ibu aku sponser pegi trip..yahoo.....Member2 ade gak yang tanye nape aku tak keje...Tapi ni pon kire keje la jugak kan..? daripada nak tempah2 kat kedai kan da beribu...bek bagi kat aku je..hahaha....sambil2 tu aku jadi bibik gak kat umah ni...So ni la income aku untuk cuti ni...huhu....Ok la...nnt kalau de mase aku sambung cite lagi...penat da dok berjam2 depan lappy ni..hihi...

2 comments:

  1. salam cik ixora nadia @ roomate...dah ada blog nampak...rajin kau jahit langsir ek...siap ada baby fish lagi..teringat pula baby kau yang dah jadi arwah tu...kau take care roomate..

    ReplyDelete
  2. suzana......hehehe....aku pon baru je wt la roomate...cmne nk follow ko nye blog..? kasi open itu followers la yank...=)

    ReplyDelete