Monday 25 July 2011

ronda-ronda melaka n port dickson

Assalamualaikum...=)

Rasenye macam da lame je tak upload citer kt sini..hahaha.....Kali ni nk citer pasal kitorang nye aktiviti hujung minggu ritu la....Segala plan untuk bercuti ke melaka n port dickson adalah mengikut rancangan en. ujang iaitu member kepada en. sabri kite..Kami sekadar mengekor je..haha...Sume yang join aktiviti ni 11orang je termasuk la member2 ujang..member eija..n member aku sorang...cik dila...=) 

 ..kami..

ujang,eija,dila,aku n en sabie

dila,aku,en sabri,apek,aten n eija

Destinasi utama kitorang adalah Jonker Walk Melaka...hihi...baru aku tau kat malaysia ni ade gak tempat shopping cmtu...ngeee......rase macam tourist pon ade gak sebab tempat tu ramai orang cina...barang2 n kedai2 kat situ pon da macam barang yang aku jumpe kat bangkok ritu...hahaha....len kali p beli kat Jonker Walk jela...tak yah g jauh2..best sangat kat situ sebab banyak barang2 kraftangan y sesuai ntuk pelancong dalam n luar negara..kalau ayah aku pergi mesti die ala2 nak gile...hihi...

perfume
keychain cute

Aku tertarik2 nak beli keychain cute tu...sebab kreatif..hihi.....Aku tak banyak shopping pon sebab sume nye disponser oleh mr.S..malas ar nk mintak2 kan..Tapi sebab handbag aku wt hal, so mendapat jugak la aku handbag baru..hahaha....mekasih mr.s...sayang kamu sgt...dak2 lain plak sibuk beli pedang samurai bagai...hihi...name pon lelaki kan...sesuai la tu...takkan nak beli kipas n keychain macam kami pulak..=p


Cute kan...? pakai dawai je
ahakkssss.....saye suke kan nyer...

Dah shopping2 kitorang pergi nek Melaka River Cruise pulak...Tiket die RM10 utk dewase n RM5 utk kanak2...mmg tak rugi la kitorang naik bot tu pasal akk yang bawak bot kitorang tu mmg sporting gile...Siap die bgtau lagi sejarah sepanjang sg tu...setiap jambatan ade sejarah...Aku ckp cmtu sebab bot lain takde plak pemandu die cakap2 cmtu...da la bawak laju2...tak dapat la nk feeling2..hihi....yang paling bestnye sebab kitorang naik waktu malam...so lighting mmg cantik giler...ade 1 perkampungan yang mmg dibina kat tepi sg tu khas utk pelancong tgk..Tapi pic die tak dapat nk snap la...memory full suda..hahaha....


tiket-tiket

view dari dalam boat
Lepas da jalan2 kat Jonker Walk tu kitorang pegi makan asam pedas pulak...time makan ade 13 orang sumenye...syok jugak makan ramai2 walaupon aku tak kenal dorang sume...hahahaha....layan kan ajerrrr....so da penat jalan, kitorang mau check in pulak...Check in haruslah di Port Dickson ok...name pon camping...Harus la kat tepi pantai n dalam khemah...hihi...Walaupon port kat tepi jalan, tp sebab penat, nyenyak jugak la tido malam tu...=)


Kami check in kat khemah tu..mr.s kat dalam keta jd pak guard..hihi

Pagi tu kitorang gerak pegi Teluk Kemang pulak...Just nak usya-usya suasana kat situ sambil breakfast n shopping2 sikit...hihi...lagi...??Makan tepi pantai mmg best la sambil tgk org naek banana boat n mandi mande...tapi kitorang tak mandi pantai pon sebab ade org takut sunburn...aku pulak malas nak kena air pantai yang melekit tu..hihi...so kitorang tgk jela....lepas makan masing2 tersadai sebab kenyang n ngntuk bile kne angin laut..hihi...








kami

So akhir kate aku nak ucap thanks bebanyak kat penaja utama n sume yang terlibat...hihi...best ar aktiviti camni...first time kot aku bole lepas nak bercamping2 ni...LIKE...hihi...

thanks to mr. S sebab sentiase wat saye happy n bahagia...=)

2 comments:

  1. padanlah en.s tu cari khemah kemain lagi hari tuh.. ni aktiviti dia... hehe

    ReplyDelete
  2. hihihi....tumpang check in erk kak..

    ReplyDelete